Ad

miercuri, 9 aprilie 2014

TORT MULTICOLOR



Ingrediente:

Blat:
- 60 g de nuci macinate
- 100 g zahar pudra
- 20 g cacao
- 4 albusuri

Crema 1:
- 300 ml frisca lichida
- 200 g ciocolata neagra (eu am pus cu 55 % cacao)
- 5 g gelatina

Crema 2:
- 300 ml frisca lichida
- 200 g ciocolata cu lapte
- 5 g gelatina


Crema 3:
- 300 ml frisca lichida
- 200 g ciocolata alba
- 5 g gelatina

Mod de preparare:
Blatul: Se bat albusurile, peste care turnam zaharul pudra „in ploaie”, iar apoi le amestecam cu grija cu nuca si cacaua. Se pune pe hartie de copt intr-o forma cu pereti detasabili (cred ca avea 26 cm diametru). Coacem blatul la temperatura mica timp de 15 minute. Cand e gata, scoatem hartia de copt si il punem inapoi in forma cu pereti detasabili.
Crema 1: Punem 200 ml de frisca lichida la foc mic si adaugam ciocolata rupta in bucatele. Cand se topeste ciocolata o dam la o parte de pe foc. Gelatina se inmoaie conform instuctiunilor de pe ambalaj – 10 min in 50 ml apa (parca) – apoi se dizolva (eu am tinut castronelul mult deasupra focului, doar cat sa se dizolve – nu trebuie caldura prea mare ca isi pierde proprietatile). Gelatina dizolvata se toarna peste crema de mai sus. Batem apoi restul de 100 ml frisca si o incorporam amestecului rezultat mai sus (cand acesta e rece). Turnam crema peste blat.
Cremele 2 si 3 se fac la fel. Faceti cremele cu o pauza de una-doua ore intre ele, ca sa aiba timp sa se intareasca si sa nu se amestece intre ele. Cam asta e cel mai important! Si...alegeti o ciocolata cat mai fina, pentru un rezultat cat mai fin! Ornati dupa bunul plac – eu i-am pus un strat gelatinos de sirop de visine din dulceata.
Rezultatul: un tort cremos delicios, care face fata cu succes oricarei mese festive.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu