Ad

joi, 10 aprilie 2014

Reţetă prăjitura Kardinal Schnitte



Ingrediente prăjitura Kardinal Schnitte
blat, tava de 38×35 cm.
5 albusuri
4 oua intregi
1 galbenus
10 linguri de zahar
2 prafuri de sare
1 lingurita extract de vanilie
4 linguri cu varf de faina
umplutura:
500 de ml. de smantana pentru frisca
2 linguri de zahar pudra
1 plic de intaritor pt. frisca (optional)
250 de grame de coacaze rosii sau alte fructe dupa preferinta + 4 linguri de zahar
sau 4-5 linguri din gemul preferat + 150 de grame de fructe asortate
in plus: zahar pudra pt. presarat si 3-4 linguri de sirop de fructe, visinata, lichior (optional)

Mod de preparare prăjitura Kardinal Schnitte
1. 5 albusuri + 1 praf de sare se bat spuma tare, se adauga pe rand 5 linguri cu varf de zahar si se continua sa se bata pana cand se dizolva zaharul coplet iar spuma este foarte tare;
2. separat, se bat ouale intregi cu galbenusul 1 praf de sare si 5 linguri de zahar pana cand se formeaza o crema consistenta si zaharul se dizolva complet; se incorporeaza faina si extractul de vanilie cu ajutorul unei spatule, ridicand usor compozitia de jos in sus, astfel incat aerul incorporat prin baterea oualor sa nu se piarda;
3. se pune bezeaua intr-un pos pentru ornat cu deschizatura mare (eu nu i-am adaugat niciun varf, am folosit doar cornetul de panza, se poate folosi la fel de bine o punga taiata la unul din colturi); se acopera o tava (a mea are 35×37 cm.) cu o coala de hartie de copt umezita si stoarsa si se traseaza cu ajutorul posului 5-6 dâre de bezea, lansand spaţiu intre ele (poza 1);
4. intre randurile de bezea se toarna compozitia de pandispan (poza 2);
5. se va obtine un blat in care vor alterna randuri de bezea si de aluat (poza 3);
6. blatul de da la cuptorul preincalzit la 160 de grade Celsius si se coace 30 de minute (poza 4).
Blatul se lasa sa se raceasca complet, apoi se desprinde cu grija foaia de copt si se taie in doua bucati egale, in sensul randurilor de bezea si pandispan.
Pentru ca nu am avut marmelada de ribizli preparata, am pus intr-o craticioara 125 de grame de fructe desprinse de pe codite si am mai scapat si cateva coacaze negre (nu-i musai).
Am adaugat 2 linguri de apa rece si am dat fructele in clocot, zdrobindu-le usor cu dosul lingurii. Dupa ce fructele au clocotit 3-4 minute, am adaugat cele 4 linguri de zahar si am mai fiert doar cateva minute, cat sa se dizolve zaharul. Am pus jeleul obtinut la racit intr-un castron cu apa rece (ca sa se raceasca mai repede si sa-l pot folosi). Jumatate de blat se pune pe un platou si, daca se doreste, se insiropeaza cu grija numai portiunile de pandispan.
Se unge toata suprafata cu jeleul/gemul pe care il folositi.
Se bate frisca (trebuie sa fie foarte rece, altfel se taie foarte usor), se indulceste cu zaharul pudra si se stabilizeaza cu intaritorul (daca nu vreti, nu folositi).
Se pastreaza cateva fructe pentru ornat, restul se amesteca in frisca.
Se acopera blatul uns cu gem cu frisca, se pune blatul superior si se orneaza cu fructele pastrate.
Se da prajitura la rece timp de cel putin 2 ore inainte de servire. Chiar inainte sa o prezentati la masa, se presara cu zahar pudra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu