Ad

joi, 10 aprilie 2014

SAVARINA


pentru aluat: 

250 gr faina
150 ml lapte
30 ml ulei
2 oua
3,5 gr drojdie uscata
1 lingura zahar
1 praf sare

pentru sirop:

400 ml apa
150 gr zahar
1 esenta rom

pentrutopping:

400 ml  frisca  lichida
200 gr jeleu visine

Mod  de preparare

Dizolvam zaharul in laptele caldut. Adaugam ouale batute cu un praf de sare si uleiul. Incorporam apoi faina si drojdia. Omogenizam.



Ungem formele de savarine cu unt apoi le umplem trei sferturi cu aluat. 
 

Le lasam la dospit 30 minute.
 

Le dam la cuptor pana se rumenesc usor.
 

Scoatem din forme si le lasam sa se raceasca.
 

Taiem partea crescuta de deasupra ca sa poata sta drepte savarinele. 
 

Fierbem apa cu zaharul, o dam deoparte si adaugam romul. Lasam sa se raceasca.
Intoarcem savarinele cu fundul in sus si taiem cate un capacel, dar nu de tot. Insiropam bine savarinele una cate una. Le punem la scurs pe un gratar.
 

Batem frisca cu intaritorul pana devine ferma. Umplem savarinele cu frisca. 


Pentru topping eu am avut niste sirop de visine  pe care l-am dat in cateva clocote pana a devanit ca un jeleu si am decorat savarinele.
 

Absolut minunate! Am retrait bucuria copilariei!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu