Ad

duminică, 11 mai 2014

PRAJITURA CU DOUA BLATURI SI NUCA



INGREDIENTE

Blat alb:
  • oua
  • 4 linguri de zahar
  • 4 linguri de faina
  • 1 lgta praf de copt
  • 2 linguri ulei
  • 2 linguri apa
  • 1 plic zahar vanilat
Blat cu nuca:
  • 4 oua
  • 4 linguri de zahar
  • 4 linguri de faina
  • 1 lgta praf de copt
  • 2 linguri de ulei
  • 2 linguri apa
  • 6 linguri nuca macinata
Sirop:
  • 150 ml apa
  • 2 linguri miere
  • 1 lingurita esenta de rom
Crema:
  • 350 ml lapte
  • 7 linguri de zahar
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 4 linguri amidon
  • 4 galbenusuri
  • 75 g nuci macinate
  • 1 lingurita ness
  • 200 g unt
Glazura:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 100 ml frisca lichida

MOD DE PREPARARE RETETA PRAJITURA CU DOUA BLATURI SI NUCA



Pentru blatul alb mixati albusurile spuma cu un praf de sare apoi adaugati zaharul si mixati pana obtineti o bezea tare si lucioasa.
Adaugati apa si uleiul si mai mixati cateva secunde .
Amestecati faina cu praful de copt.
Adaugati peste albusuri,galbenusurile si treptat din faina amestecand usor de sus in jos pentru a nu se lasa spuma.
La final adaugati zaharul vanilat si coaceti blatul in cuptorul preincalzit pentru 20 de minute.(testul scobitorii)
Procedati la fel si cu celalalt blat doar ca la final adaugati si nuca macinata.
Lasati apoi blaturile la racit.
Pentru sirop am fiert apa apoi am lasat-o sa ajunga la temperatura camerei.
Am adaugat mierea si romul si am amestecat bine cat sa dizolv toata mierea.
Pentru crema am pus laptele pe foc pana a ajuns la punctul de fierbere.
Am mixat galbenusurile cu zaharul si am adaugat putin lapte fierbinte.
Am adaugat apoi amidonul si nuca macinata si am amestecat bine pana am dizolvat amidonul.
Am turnat si restul de lapte fierbinte apoi am pus amestecul pe foc mic spre mediu amestecand continuu pana s-a ingrosat ca o budinca.
Budinca astfel obtinuta am lasat-o la racit.
Am mixat untul cateva secunde apoi am adaugat lingura cu lingura din crema racita mixand bine pana am obtinut o crema fina si pufoasa.
La final am adaugat nessul dizolvat in jumatate de lingurita de apa rece si zaharul vanilat.
Pe o tava am pus blatul alb pe care l-am insiropat cu jumatate din cantitatea de sirop.
Am pus crema,am nivelat bine si am acoperit cu blatul de nuca pe care l-am insiropat in prealabil cu restul de sirop.
Am topit ciocolata cu frisca lichida si am glasat prajitura.
Am dat prajitura la rece pentru minim 4-5 ore pana s-a intarit bine crema de unt si glazura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu