Ad

duminică, 30 martie 2014

Tort Diplomat Editie De Paste



Timp de pregatire:  ore
Timp de gatire:  ore
Timp Total:  ore
Numar portii: 12 portii
Grad de dificultate: mediu
Ingrediente Tort diplomat:
crema:
  • 5 oua intregi
  • 250 de grame de zahar
  • 40 de grame de gelatina pulbere
  • 5 linguri de zeama din compot
  • coaja de la 1 (sau 2) portocala
  • 700 de grame de smantana pentru frisca
  • fructe la alegere, eu am folosit 1 conserva de compot de ananas, 1 portocala, 2 mandarine, 2 kiwi si 1 banana
decor:
  • 500 de ml. de smantana pentru frisca
  • 1 lingura cu varf de zahar pudra
  • 1 plic de intaritor pt. frisca
  • 100 de grame de ciocolata alba
  • 150 de grame drajeuri in forma de oua colorate
  • 1 minichec in forma de iepuras
blat:
  • 4 oua, 4 linguri de zahar, 4 linguri de faina sau piscoturi, sau un alt blat la alegere
Preparare Tort diplomat:
Nu o sa insist asupra blatului, fiecare poate folosi ce blat prefera sau il poate inlocui cu piscoturi insiropate sau nu cu putin suc din compot. Eu am facut un blat simplu din 4 oua, 4 linguri de zahar si 4 linguri de faina pe care l-am copt intr-o forma cu pereti detasabili de 24 de cm. diametru, l-am lasat sa se raceasca si apoi l-am sectionat transversal.blat pentru tortul diplomatPentru crema: daca se folosesc fructe din compot, se scurg bine de zeama, care se pastreaza deoparte. Restul fructelor se curata si se taie in cubulete, pastrandu-le pana in momentul utilizarii intr-o strecuratoare. Daca se folosesc banane sau alte fructe care se pot oxida, se stropesc cu putina zeama de lamaie ca sa se preintampine schimbarea culorii.
Gelatina se pune la hidratat cu cele 5 linguri de zeama din compot sau cu apa rece (poza 1). Ouale intregi cu zaharul se pun intr-o cratita si se bat cu telul pe foc mic sau pe baie de abur (poza 2). Nu se inceteaza baterea, spre a evita sa se prinda compozitia de fund, pana cand crema de oua nu se infierbanta – atentie, nu trebuie sa fiarba – si nu incepe sa se ingroase (poza 3). Se trage de pe foc cratita si se lasa sa se raceasca putin, intre timp gelatina se topeste pe baie de abur, amestecand continuu pana se lichefiaza; tineti cont, temperatura gelatinei nu trebuie sa treaca de 65 de grade, daca se infierbanta prea tare isi va pierde proprietatea de gelifiant. Gelatina topita si fructele se amesteca in crema de oua calda (poza 4).crema pt. tort diplomat, prepararePana cand crema se raceste cat sa fie abia calduta (sa para neutra la atingerea cu degetul mic), se bate smantana pentru frisca. Pentru a obtine frisca din smantana pentru frisca, aceasta trebuie sa fie foarte rece. Se bate pana cand se intareste bine dupa care se inceteaza baterea, daca s-ar continua ar fi pericolul ca frisca sa se taie.
Frisca batuta se amesteca bine cu crema de oua si fructe abia calduta.
Jumatate de blat se aseaza in forma in care s-a copt sau intr-un inel special pentru tort (se poate forma un strat din piscoturi). Optional, se poate insiropa usor cu zeama de fructe.blat in forma pt. tort diplomatDeasupra blatului se toarna toata crema de fructe si frisca (eu am tapetat marginile cu fasii de hartie de copt, nu strica sa ma imitati).crema diplomat in formaSe niveleaza bine crema si se acopera cu al doilea strat de blat, insiropat usor si el.preparare tort diplomatSe infoliaza forma cu folie alimentara si se da la frigider timp de cel putin 5 ore, preferabil peste noapte. Dupa trecerea timpului de asteptare se desface inelul si se indeparteaza hartia de copt, iar crema este bine intarita.tort diplomat preparare 2Posibilitatile de decorare sunt multe: un strat de frisca deasupra si piscoturi usor insiropate de jur imprejur, legate cu o panglica colorata; marginile libere, partea superioara decorata cu felii de fructe; tortul imbracat pur si simplu cu frisca turnata cu posul de decorare etc.
Eu am ales sa profit de noua forma de copt cu care m-am dotat, are jumatate de litru si imi permite sa coc un minichec in forma de iepuras.iepuras formaAm acoperit partea superioara a tortului cu glazura de ciocolata alba topita pe aburi si am asezat deasupra iepurasul pe care l-am pensulat usor cu o pensula mica inmuiata la fel in ciocolata alba topita, in ideea de a imita blana (nu sunt incantata de “blanosul” meu, dar fiica-mea l-a apreciat ca fiind foarte dragut). Ochii, urechile si botul le-am accentuat cu ciocolata topita neagra. In jurul iepurasului am imprastiat drajeurile in forma de oua colorate.tort diplomat de paste semifinisat 1Marginile le-am imbracat in frisca batuta (500 de ml. smantana pentru frisca usor indulcita cu 1 lingura buna de zahar pudra si stabilizata cu 1 plic de intaritor pentru frisca) iar muchia superioara si cea inferioara le-am decorat cu posul caruia i-am atasat o forma stelata.tort diplomat de paste 2, reteta tort diplomat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu