Ad

joi, 27 martie 2014

PRAJITURA AROMATA CU CREMA DE VIN ROSU



Ingrediente pentru 10 felii

Pentru blat:
- 5 oua
- 125 g. zahar
- un praf de sare
- 150 g. faina

Pentru crema:
- 1 plic praf de budinca de vanilie
- 500 ml. vin rosu
- 150 g. zahar
- 250 g. unt
- 350 g. martipan
- 150 g. zahar pudra
- 150 ml. frisca
- cateva boabe de struguri negri



Se incalzeste cuptorul la 175 grade C.
Se separa ouale; galbenusurile se freaca cu zahar si se adauga sare si faina. Se bate albusul si se adauga. Se intinde aluatul intr-o tava intinsa (de aragaz) tapetata cu hartie de copt:


Se coace cca. 12-15 minute:


Se rastoarna blatul pe un servet de bucatarie presarat cu zahar:


...si se indeparteaza hartia...cu grija :)



Se taie apoi 4 felii de marimea tavii de chec din aluatul rezultat:



Se amesteca praful de budinca cu vin si zahar si se da in fiert, ca la o budinca obisnuita.
Se ia de pe foc si se adauga untul; se raceste, amestecand...
...voi asa sa faceti, ca eu prinsa pana peste cap cu "gradinita de copii" care-mi era prin preajma, am lasat din neatentie budinca sa se raceasca si de-abia dup-aia am amestecat untul in ea, ceea ce, nesurprinzator, a dat nastere unei creme cu aspect taiat...veti vedea in pozele de mai jos :(


In fine...se amesteca martipanul cu zahar pudra si se intinde pe o folie transparenta (de plastic), putin mai mare decat forma dreptunghiulara:



Se transfera in tava cu ajutorul foliei si se apasa pe la colturi:


Se bate crema de vin cu telul/mixerul. Se intinde crema pe martipan iar deasupra se aseaza unul din blaturi. Se alterneaza straturile de crema cu celelalte 3 blaturi, sfarsind cu un blat.
Eu, dupa cum va spuneam mai sus, am reusit sa "infrumusetez" crema :P
...oricum, boacana asta nu i-a alterat in niciun fel gustul minunat, ceea ce mi-a readus rapid zambetul pe buze :)


Se raceste prajitura cca. 2 ore...eu am lasat-o toata noaptea la frigider:


...apoi se rastoarna si se scoate folia de plastic:



Se bate frisca si se orneaza prajitura cu struguri si frisca:


Neaparat sa incercati minunatia!!! :D




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu