Ad

miercuri, 3 decembrie 2014

Tort Sah de biscuiti cu fructe confiate si nuca



INGREDIENTE



700 gr biscuiti simpli
150 gr biscuiti glazurati
400 gr rahat turcesc
100 gr caise confiate
50 gr merisoare confiate
100 gr nuca
500 gr ciocolata de menaj amaruie
50 gr cacao
200 gr unt
700 ml lapte
4 linguri zahar

MOD DE PREPARARE RETETA 

Mai intai am pregatit doua tavi de chec pe care le-am tapetat cu folie.
Peste folia din tavi am asezat biscuitii glazurati in forma de sah, imbracand si pereti laterali cu cate un rand de biscuiti.
Biscuitii obisnuiti i-am rupt in bucati mai maricele si i-am impartit in doua parti.
De asemeni am impartit toate ingredientele in cate doua parti pentru ca am lucrat separat pentru fiecare tava de tort.
Deci, peste biscuitii rupti am adaugat fructele confiate, nuca taiata mai mare, si rahatul.
Punem intr-un vas, pe foc moale, untul cu ciocolata rupta bucati, iar in alt vas amestecam laptele cu cacaoa, zaharul si putina sare.
Turnam cate putin lapte peste ciocolata si untul de pe foc si amestecam pana cand se topesc si se omogenizeaza toate, apoi punem totul fierbinte peste amestecul de biscuiti.
Amestecam rapid cu o furculita sa se patrunda si sa se omogenizeze totul si rasturnam amestecul peste biscuitii din tava. 
Presam bine cu mainile tortul astfel format si il imbracam cu folia din tava.
Dam tava la rece pana se intareste suficient astfel incat sa-l putem portiona frumos.
Eu l-am tinut cam doua ore la frigider, apoi am portionat pe langa biscuiti.
Au rezultat cate 8 portii in fiecare tava.

TIPS-URI

1
Cantitatea de lapte variaza in funtie de textura biscuitilor, nu trebuie sa iasa compozitia formata prea moale.
2
Fructele confiate se vor tine cateva minute in apa calda inainte de a se utiliza.
3
Cantitatea de zahar variaza in functie de cat de dulci sunt ingredientele folosite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu