Ad

joi, 4 decembrie 2014

Prajitura de post cu crema de gris si gem



Ingrediente

  • Pentru blat:
  • 15 linguri ulei
  • 15 linguri suc de rosii
  • 5 linguri zahar
  • 500 g faina
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • esenta de rom
  • sare
  • Pentru umplutura:
  • 1 l apa
  • 4 linguri zahar
  • 200 g gris
  • 200 g margarina
  • 75 g nuca de cocos
  • zeama si coaja de la o lamaie
  • 400 g gem de prune cu miez de nuca
  • sare

Mod preparare

Pasul 1

Reteta originala era cu 12 linguri din fiecare(ulei si suc de rosii), dar eu am folosit o tava de 26/36 cm si am mai adaugat cate 3 linguri. Am frecat uleiul cu zaharul si putina sare pana aproape de lichefierea zaharului, apoi am adaugat sucul de rosii, esenta si faina cu bicarbonatul.

Pasul 2

Am framantat un aluat elastic si nelipicios, pe care l-am lasat 20 de minute la frigider acoperit cu o folie. Apoi l-am impartit in 4 bucati pe care le-am intins pe dosul tavii unse cu ulei si le-am copt pe rand cate 6-7 minute la 180 grade.

Pasul 3

Pentru crema de gris, am pus intai apa cu zaharul, coaja de lamaie si sarea la fiert, iar cand a atis punctul de fierbere, am adaugat grisul in ploaie mestecand continuu. Am lasat pe foc pana s-a ingrosat, apoi am dat deoparte si am incorporat margarina si zeama de lamaie. Am dat crema la rece, iar cand s-a racit complet am adaugat nuca de cocos si am omogenizat.

Pasul 4

Pentru asamblarea prajiturii, am pus prima foaie in tava, am intins jumatate din crema de gris, am pus a doua foaie, am intins gemul peste ea, apoi a treia foaie, restul de crema de gis si ultima foaie.

Pasul 5


Am acoperit cu folie si am dat la frigider pentru cateva ore dupa care am portionat-o. S-au inmuiat destul de repede foile si a iesit foarte buna si inalta.

Un comentariu: