Ad

joi, 23 octombrie 2014

GOMBOTI CU PRUNE



INGREDIENTE

  • 1 Kg cartofi
  • 250 gr faina
  • 3 linguri ulei
  • oua
  • 5 linguri de zahar
  • 200 gr biscuiti digestiv cu nuca
  • sare
  • esenta de vanilie
  • apa
  • 16 prune
  • scortisoara


MOD DE PREPARARE

Cartofii, spalati bine, i-am pus la fiert in apa cat sa fie acoperiti si necuratati de coaja.
I-am lasat pe foc pana s-au patruns bine, verificand cu o furculita, apoi am scurs apa si i-am lasat la racit.
Biscuitii, fiind mai tari, i-am trecut prin robot si i-am asezat pe un platou. Nu a fost nevoie sa adaug zahar la ei pentru ca au fost dulci.
Dupa racirea cartofilor, i-am curatat si i-am pasat ca pentru piure, apoi am adaugat zaharul, sarea, uleiul si esenta si am frecat bine cu mixerul pana s-a topit zaharul, apoi am incorporat ouale si in final faina.
Prunele le-am spalat, le-am sters si le-am scos samburii, apoi le-am pudrat cu scortisoara.
Am presarat pe un platou putina faina, mi-am infainat si mainile si am inceput sa modelez galustele.
Am luat cate o lingura din compozitie, asezand-o in  mana stanga, apoi am pus pruna la mijloc si am imbracat-o cu compozitia, uniformizand-o ca pe o minge.
Am asezat-o pe platoul infainat si am trecut la urmatoarea.
Am procedat asa cu fiecare infainand-mu minile din cand in cand pentru ca totusi compozitia era putin lipicioasa.
Am pus o oala cu apa si putina sare pe foc, iar cand a atins punctul de fierbere am inceput sa scufund galuste, cate au incaput, astfel incat sa fie loc pe langa ele sa le pot scoate fara a le sfarama si le-am lasat in apa 3-4 minute, apoi le-am scos cu o paleta si le-am pus pe platoul cu biscuiti.
Le-am rotit prin biscuiti, dupa care le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le-am dat la cuptor pentru 30 de minute la 180 grade.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu